Åpningstider
Åpningstid sentralbord: Sentralbordet er åpent alle dager fra kl. 09:00 til 11:30.
Det er fysisk stengt i Maridalsveien 3.
Åpningstid Kundesenteret: Kundesenteret i Maridalsveien 3 (saksbehandling over disk) er stengt inntil videre for fysisk fremmøte.
Telefontid Kundesenteret:
.
Telefontiden opprettholdes som vanlig tre dager i uken: tirsdag-torsdag kl 1230 til 1500.
For tiden har Byantikvaren svært stor saksmengde, og covid-19-situasjonen i Oslo bidrar også til ytterligere forsinkelser. Vi er pålagt å prioritere saker som kommer til oss fra Plan- og bygningsetaten og andre offentlige aktører, og lovpålagte oppgaver som søknader om dispensasjon fra fredning i medhold av kulturminneloven. Vi må derfor varsle at henvendelser om forhåndsuttalelser i nye bygge- og rivesaker kan få en saksbehandlingstid på opptil 12 uker. Pr. desember 2020 er estimert saksbehandlingstid 8-10 uker.
Vi gjør også oppmerksom på at på grunn av restriksjonene som følger av covid-19-situasjonen i Oslo, kan Byantikvaren for tiden ikke stille i fysiske møter og kun på enkelte utendørs befaringer.
Resepsjon og arkiv er stengt for personlig oppmøte i Maridalsveien 3, men sentralbordet er åpent for telefoner fra 09:00 til 11:30 alle hverdager.
Saksbehandling over disk med personlig oppmøte er stengt inntil videre. På grunn av stor sakspågang har vi ikke mulighet til å opprettholde «hurtigsaks-behandlingen» med en ukes frist. Men vi vil forsøke å besvare enkle byggesaker så raskt det lar seg gjøre.
Telefontiden opprettholdes som vanlig tre dager i uken: tirsdag-torsdag kl 1230 til 1500.
Åpningstider og henvendelser
Merk at det gjelder andre åpningstider i julen, påsken og sommerferien. Informasjon om dette finner du på Byantikvarens Facebook-side og under nyhetsoppdateringen på bloggen.
Åpningstid sentralbord telefon: Det er åpent alle dager fra kl. 09:00 til 11:30.
Det er fysisk stengt i Maridalsveien 3.
Åpningstid Kundesenteret: Kundesenteret i Maridalsveien 3 (saksbehandling over disk) er stengt inntil videre.
Telefontid Kundesentert: Tirsdag, onsdag og torsdag fra 12.30-15.00
Telefon sentralbord:
482 30 417
E-post:
postmottak@bya.oslo.kommune.no
Besøksadresse:
Maridalsveien 3, 0505 OSLO
Postadresse:
Byantikvaren i Oslo, postboks 2094 Grünerløkka 0505 Oslo.
Kontaktinformasjon til våre ansatte:
Liste med e-post og telefonnummer finner du her.
Organisasjonsnummer:
976 819 993
Fakturaadresse:
Byantikvaren
Oslo kommune Fakturasentralen
Postboks 6532 Etterstad
0606 Oslo
Merk fakturaen med ressursnummer 18920008
Kundemottaket:
Tlf 95 99 06 17