Merk at vi holder stengt jul, påske og sommerferie (uke 26-33).
Byantikvarens publikumsmottak
Du må avtale møte på forhånd både for fysisk oppmøte. Dette tilbudet er for tiltakshaver/eier/prosjekterende arkitekt/utøvende håndverker på eiendommen. Bestilling gjøres nå via nett. Du finner oss i Maridalsveien 3, ved å gå inn passasjen i krysset Maridalsveien/Møllerveien/Fredensborgveien.
Du kan bestille time her:
https://outlook.office365.com/owa/calendar/KundemottakBYA@oslokommune.onmicrosoft.com/bookings/
Byantikvarens veiledning på telefon:
Byantikvaren tilbyr faglig veiledning for generelle henvendelser på telefon. Dette er ikke saksbehandling. Telefon 482 30 417.
Tirsdag 09:00 -11:30
Torsdag 09:00-11:30
Telefonen er stengt alle helligdager, og fra og med uke 26 til og med uke 33.
Svartid på henvendelser
Vi forsøker å svare alle private tiltakshavere innen 12 uker, men i enkelte tilfeller kan det ta lenger tid. Private tiltakshavere bør bestille tid i vårt publikumsmottak for raskere saksgang.
Ved behov for Byantikvarens forhåndsuttalelse i byggesaker som gjelder private eiendommer på Gul liste, vil saksgangen i de fleste tilfeller være raskere ved saksbehandling «over disk» enn ved å sende en skriftlig henvendelse.
Resepsjon og arkiv er stengt for personlig oppmøte i Maridalsveien 3.
E-post: postmottak@bya.oslo.kommune.no.